Riteņbraukšanas žurnālists uzskata, ka padome viņu izraidīja par kritisku pasaules čempionātu atspoguļojumu | Lai brauktu ar velosipēdu


Kāds cienījamais riteņbraukšanas žurnālists, kuram divas reizes tika liegta dalība Vollongongas pasaules čempionātā riteņbraukšanā, uzskata, ka viņš ir iekļauts melnajā sarakstā, jo ziņoja par pārvaldes institūcijas saistību ar bēdīgi slaveno represīvo režīmu un sankcijām pakļautu Krievijas miljardieri.

Pētnieciskā žurnālista Iain Treloar jaunākie ziņojumi ir radījuši neērtus jautājumus Union Cycliste Internationale (UCI) – spēcīgajai pasaules riteņbraukšanas pārvaldes iestādei.

Treloārs izmeklējis Krievijas miljardiera Igora Makarova ietekmi, kurš saglabājis savu amatu UCI vadības komitejā, neskatoties uz Austrālijas un Kanādas noteiktajām sankcijām saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā.

Viņš pārbaudīja UCI draudzīgās attiecības ar turkmēņu autokrātu un bijušo prezidentu Gurbanguli Berdimuhamedovu, kurš vadīja šādu režīmu. Human Rights Watch nosodīja kā “ārkārtīgi represīvs”. Treloārs arī izmeklēja UCI izveidotās programmas izmantošanu, lai palīdzētu velosipēdistiem bēgt no talibu Afganistānā.

Treloārs un trīs kolēģi no žurnāla CyclingTips šī mēneša sākumā pieteicās akreditācijai 2022. gada Pasaules čempionātam šosejas sacensībās Vollongongā, kas noslēdzas šajā nedēļas nogalē.

Viņa trīs kolēģu akreditācija tika apstiprināta, bet Treloāra pieteikums tika noraidīts.

UCI paziņoja, ka bloķējusi Treloar dalību, jo ir liels pieprasījums no starptautiskajiem un vietējiem plašsaziņas līdzekļiem. Tā paziņoja, ka piemēro savu noteikumu, kas ierobežo akreditāciju līdz trim reportieriem no katras tirdzniecības vietas.

Pasākuma preses centrā, kas izveidots Volongonas iekštelpu arēnā, ir vieta simtiem žurnālistu, un fotoattēli liecina, ka šonedēļ tas dažkārt bijis gandrīz tukšs.

Treloārs sacīja, ka ir vērsies pie “pēdējā brīža akreditācijas biroja” Vollongonā, un biroja darbinieki viņam teica, ka nekad nav dzirdējuši par individuālu tirdzniecības vietu ierobežojumu. Viņš iesniedza otru pieteikumu, kas arī tika noraidīts.

Treloaram ir aizdomas, ka viņam tika liegta akreditācija viņa kritisko ziņojumu dēļ.

“Iespējams, tas ir tikai stāstu sērijas sakrājums, kas liek viņu prātiem domāt, ka esmu nekārtību cēlējs vai kas cits,” viņš sacīja. “Bet es domāju, ka es uzdodu saprātīgus jautājumus par sporta pārvaldību.”

Riteņbraukšanas žurnālistu arodbiedrība l’Association Internationale des Journalistes du Cyclisme (AIJC) paziņoja, ka ir izteikusi bažas UCI par Treloāra ārstēšanu.

AIJC Apvienotās Karalistes pārstāve Sadhbh O’Shea sacīja, ka viņa nekad nav redzējusi, ka tiek piemērots “trīs reportieru” noteikums, un Vollongongā nav nekādu kosmosa ierobežojumu.

“Esmu ar viņiem runājis personīgi un paudis savu neapmierinātību, ka viņi efektīvi ierobežo piekļuvi žurnālistam, kurš publicējis negatīvus rakstus par viņiem,” Volononā sacīja O’Šī.

Treloārs sacīja, ka UCI lēmums nav bijis būtisks šķērslis viņa atspoguļošanai Volononā. Taču tas viņam neļāva uzdot jautājumus no UCI amatpersonām, tostarp komisijas prezidenta Deivida Lappartienta.

Paziņojumā UCI norādīja, ka tā piemēro savu akreditācijas politiku, kas nosaka, ka visi pieteikumi ir “jānovērtē un jāapstiprina UCI”.

“UCI patur tiesības apstiprināt vai atteikt akreditāciju, izmantojot tiešsaistes pieteikšanās procesu,” teikts tajā. “Akreditācija ir ierobežota līdz trim pastāvīgajiem mediju pārstāvjiem vienā mediju uzņēmumā (pārstāvji ar derīgu preses karti).”

UCI neatbildēja uz jautājumiem par to, vai Treloar iepriekšējais pārklājums ietekmēja tās lēmumu.

“Esmu pārliecināts, ka UCI uzskata, ka tā ir caurspīdīga organizācija un ka tā pārvalda atbildīgi,” sacīja Treloārs. “Bet, ja viņi bloķē piekļuvi, es šaubos, vai tas tā patiešām ir.”